Kerstvakantie 2022 - Noorwegen

Tweede dag skiën

Wekker weer om 8u, maar we doen rustig aan. Het was laat gisteravond ;-). Ik ga eerst weer een stuk lopen met Lena. Nu naar de andere kant van de grote weg, naar de skipiste van een skigebied dat dit najaar helaas failliet is gegaan. Was voor ons anders heel handig geweest, lekker dichtbij. Maar het is vrij klein, dus we waren sowieso wel naar het andere gebied gegaan.

Het heeft vannacht niet gesneeuwd, dus de sneeuwkettingen zijn niet nodig, maar het is bij vertrek wel min 17 graden, de auto moet even opwarmen voordat alle ijs aan de binnen- en buitenkant van de ramen is verdwenen.

We beginnen weer bij de beginners piste. Henk en Bastiaan gaan vrij snel verder omhoog voor een korte tocht, Simon en ik blijven oefenen. Het gaat zowaar een stuk beter dan gister, ik merk nu dat het oefenen in Groningen toch wel wat effect heeft gehad. Uiteindelijk durf ik het aan om een tocht te maken over blauwe pistes. Bastiaan laat me een hele mooie route zien die hij al eerder heeft gedaan. Simon en Henk doen dezelfde, deels voor en deels achter ons. Er zaten enge stukken in, maar het is gelukt! En het was ontzettend mooi om veel hoger te komen, met uitzicht over de bergen en hoogvlaktes. Er waren bijna geen andere skiërs, we waren alleen in een witte koude wereld. Wauw. Het was best koud vandaag, het is niet boven min 11 gekomen,

Ik zie het toch wel zitten om nog een dag te gaan skiën, maar wil eerst een dag wat anders doen. Henk en de jongens gaan morgen wel weer, ze hebben er alledrie veel lol in.

Tegen half 4 weer naar huis, via de Spar voor wat lekkers. Thuis laat ik Lena uit, de mannen ruimen de skispullen op. Ik ga nog even sleeën met de jongens, op de helling naast het huisje is een stuk sneeuw geplet door sneeuwscooters. We hebben van de huiseigenaar drie sleeën te leen gekregen en 1 ervan doet het heel goed. Leuk! De jongens blijven nog een tijd buiten.

We eten snert, daarna een rustige avond met telefoons en de film Primal Fear via Netflix.

Was weer een fijne dag!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!