Kerstvakantie 2022 - Noorwegen

Laatste dag skiën

Vanochtend weer de gebruikelijke start van een ski-dag. Er lag een heel dun laagje verse sneeuw. Tijdens rondje met Lena weer veel sporen van reeën en mogelijk nog een eland, al was dat spoor wat kleiner dan die van gister (jonge eland? Edelhert?).

Net voor 10u bij het skigebied, de liften gaan om 10u van start. Helaas is de stoeltjeslift nog steeds gesloten, maar de mannen maken wat tochten naar de andere kant van het gebied. Ik blijf bij de beginnershelling en op de helling ernaast die deels wat steiler is, maar ook breed genoeg om uit te wijken als ik vind dat het te hard gaat. Simon doet dat eerst een tijdje samen met mij en gaat dan met de anderen mee. We pauzeren 2x, 1x voor koffie en later voor lunch. Voor mij een lekkere Noorse ronde wafel met room en jam, de anderen tosti, burger en friet. Daarna nog 1 tocht voor de mannen en nog tig keer de makkelijke hellingen voor mij. Ik heb daarop uiteindelijk het gevoel dat ik controle heb over wat ik doe en ben ook best snel gegaan. Mijn horloge mat een max snelheid van 39 km/u, dat noem ik best snel :-)

Rond half 4 is het genoeg geweest, we leveren de skispullen in. Het was een geweldige ervaring! Thuis doe ik meteen een rondje met het hondje, de mannen maken het vuur aan en zetten thee. Grappig hoe je in een paar dagen een vaste routine kunt opbouwen. De rest van de middag en avond zijn ook al routine: eten (tomatensoep en tosti), foto's op het reisblog zetten, film kijken met Simon en Henk (Bastiaan zit achter de computer) en zometeen nog een laatste rondje met Lena. Buiten sneeuwt het weer, de voorspelling is dat het morgen de hele dag zal sneeuwen. We zouden eigenlijk morgen een tocht met een hondenslee doen, maar dat is verplaatst naar donderdag. Morgen hebben we niks gepland, behalve een vaag plan om de berg hier vlakbij op te gaan lopen. Eerst maar eens uitslapen denk ik ;-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!